Lite om dagen igår och idag

Hoppas ni orkar läsa allt.. ;):)

Fredag

Igår var jag ju som sagt hos tandhygenisten.. hon röntgade som dom brukar göra.. och hon tyckte hon såg ngt med att där var hål men sen när hon kollade så var där inga hål.. jag hade mkt fina tänder och det blev jag glad av att höra.. hade dock lite tandsten men det kan jag tyvärr inte göra ngt åt eftersom jag inte kommer åt så bra när jag har den här metalltråden inne i munnen.. men det förstod hon.. så jag fick vara kvar i riskgrupp 1.. vad skönt.. så fick jag lite banan i munnen som man brukar få.. hihi!! gott!! kände mig riktigt fräsch i munnen när jag varit hos tandis... efter tandis så var jag och hälsade på mamma eftersom hon jobbar precis bredvid i matsalen på frökne.. sen dök även min bror upp.. sen så stack vi in till stan jag och johan,., han moppade och jag cyklade.. givetvis hann han före mig.. då stack vi upp till a-s för att höra vad jag skulle köpa till bella och det fick jag förslag på och det köpte jag.. så bella är klar.. sen skulle jag ju försöka hitta present till amilia, ellinor och melina också.. men det gjorde jag inte.. sen satte vi oss utanför domus efter det att vi hade köpt glass på mc donald´s.. det var gott.. sen bar det hem för att tvätta.. inget kul men ett måste.. sen gjorde inte jag så mkt mer den kvällen.. det var skönt för jag hade migrän också.. tog en tablett sen låg jag i soffan och där tittade jag och andreas på film.. vi tittade på "Miracle at St. Anna". den var låååång och jag skulle upp idag kl 8.. gick och la mig 00.45.. men det var inga problem att gå upp..

Om filmen:

Filmen utspelar sig i Italien 1944 under slutet av andra världskriget. Fyra svarta amerikanska soldater blir separerade från sin pluton, mitt i fiendeland, när en av dem riskerar livet för att rädda en italiensk pojke.

den var bra.. trodde jag skulle somna men det gjorde jag inte..



Lördag

Idag var det uppstigning strax efter 8 för att äta frukost och göra sig i ordning för att cykla in till resecentrum och fylla på sitt rabattkort.. träffade även mamma där för hon vaknade senare och missade bussen så hon fick också cykla in till resecentrum.. därefter så cyklade vi vidare till järnvägsstationen för att hoppa på tåget till malmö C...
när vi var framme så gick vi till trangeln.. fast först så stannade vi till vid en affär som heter Tiger och där köpte jag min ryggkliare.. äntligen hittade jag en ryggkliare..

 

När jag väl hade hittat den så gick vi till triangeln.. där gick vi direkt till affären build a bear.. mamma hon vill ha en nalle.. och hon tvekade först men när jag hade köpt vad jag skulle så gick ut ur affären sen gick vi tillbaka så hon fick köpa sin egen lilla apa.. den döpte hon till adina.. jättesöt.. först väljer man vilken man vill ha.. finns nallar apa och kaniner m.fl. hon valde en apa, sen fick hon hjälpa till att lägga stoppning i den.. hon la även in ett apljud i den och sen fick hon lägga i ett hjärta som hon först värmde upp, önskade sig ngt och pussade därefter på det sen in med det i nallen.. vad hon önskade sig är en gåta.. för det får hon inte berätta.. sen när det var klart så valde hon kläder och sen fick hon registrera henne i en dator sen fick ut en födelsebevis kan man nog säga..

Mamma väntar på att nallen ska få stoppning i sig Nallen har fått stoppning i sig Adina klar med kläder på sig också Matte och apa tillsammans 

När vi sedan var klara där så begav vi oss till ett annat nyöppnat köpcentra... och jessica och malin, jag vet ni ska dit och det gör ni rätt i.. helt underbart var där.. stort, många affärer och mkt att shoppa.. Så jag hoppas ni har skoj när ni är där för det hade jag och mamma..
vi gick dit från triangeln.. trodde aldrig vi skulle komma fram men det gjorde vi till slut och då såg vi detta

Stort köpcentra i malmö  

väl där inne så åt vi.. vi åt på Sunset boulevard.. Där fanns pastasallad och sandwich mm.. jag och mamma tog varsin pastasallad.. det var ungefär som subway..
sen gick vi våning för våning.. jag köpte en tröja inne på new yorker eller vad affären nu hette.. vrf har inte vi en sån affär här hemma.. den tyckte jag om.. sen köpte jag kuddar på hemtex.. det var billigt.. och duschcreame på yves rocher.. hon som jobbade inne på yves rocher hon var sådär jobbigt övertrevlig.. så jag ville bara ut ifrån butiken.. var även inne i en stor skobutik.. oj vad skor där fanns.. mamma hon provade några men det var inget som passade.. antingen var dom för små eller hade dom för hög klack :) menmen..

köpt på New yorker mina fina prydnadskuddar 

när vi sedan hade gått klart i denna gigantiska byggnad så begav vi oss åter igen till malmö central.. det gick snabbare att gå från Entré till centralen än att gå från triangeln till Entré.. konstigt.. haha!! när vi närmade oss centralen så fick vi syn på ett helt gäng med folk som hade balklänningar och frackar på sig.. mkt stiliga var dom.. sen fick jag syn på cykelparkeringen vid centralen.. OJ vad mkt cyklar..

 

sen satt vi på stationen en liten stund och kollade på folk och åt glass.. hihi!!
under senare delen av dagen i malmö så fick jag även migrän.. dock inget kul.. fick en ibumetin av mamma men den hjälpte inte mkt.. så när vi nästan var framme i kristianstad så började jag känna mig illamående och alldeles vit i ansiktet.. när jag sen kom hem ringde jag andreas och sa att jag var hemma och att jag skulle lägga mig och sova en stund.. så jag tog en tablett gick in o la mig i sängen.. hade även dragit ner persiennerna och sov därefter i 2 timmar.. när jag sen vaknade så var migränen borta.. sååå skönt.. sen satte vi oss och tittade på robinson.. stackars valpen.. tyckte det var bra att han fick åka ut för jag tyckte synd om honom.. han såg ju mer död ut än levade..
 så så har min dag sett ut..

kanske blev lite långt men hoppas ni orkade läsa genom allt.. hihi!!

kramen

Kommentarer
Postat av: jessica

vad bra att du varit o kollat läget på entré, och att du tror att vi inte blir besvikna. kram

2009-04-19 @ 09:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0