Helgen

hejhej alla!!

I lördags så var jag och min mamma med andreas föräldrar i åstorp och sen åkte vi till helsingborg.. andreas jobbade... 

I åstorp så köpte jag gardintyg eller fick av andreas föräldrar som inflyttningspresent.. mkt fint gardintyg var det.. ni får se när jag får dom sen..
efter vi köpt tygen så gick vi och fikade på conditori continental och när vi sen gick tillbaka till bilen så gick vi förbi en väskaffär och där såg jag en jättefin väska i skyltfönstret.. så jag sprang in och köpte denna..

 

när jag sen hade varit och köpt den så körde vi vidare till helsingborg.. där gick vi rundor i stan och sen var vi och åt på ngn båt och där åt vi ångbåtsbiff.. oxfilé m friterad potatis med vitlökssmör.. det var mkt gott..

sen på kvällen så överraskade andreas mig med restaurangbesök på rosegarden där vi åt tillsammans med malin och daniel.. grattis till förlovningen än en gång..
sen gick vi vidare till cosmorama där vi skulle titta på fast and the furius.. den var bra men inte den bästa men jag måste berätta vad som hände.. denna händelse är nog den roligaste som har hänt denna månaden.. haha
andreas skulle även överraska mig med ett biobesök och när vi kommer dit och vi står i kön in och biljetten den dras som den brukar och vi går in till salong 1 där filmen skulle visas och sen ska vi gå och sätta oss och vi skulle sitta i mitten i mitten men när jag fick syn på nr 6-7 i bänkradsnr så börjar jag undra.. för på biljetten står den rad nr 13.. hmm??!! och jag går ut och kollar så vi verkligen var inne på salong 1 och det var vi ju.. så vi gick och frågade.. då ser han som drog biljetten att det stod Rigoletto på biljetterna och det ligger ju som sagt inte i kristianstad.. nej min underbara sambo hade varit så duktig och beställt biobiljetter på Rigoletto som ligger uppe i.. ja var tror ni? jo i sthlm.. det var hur roligt som helst så vi gick och fixade så han skulle få pengarna tillbaka och sen kollade hon om där fanns platser kvar här och det fanns det.. och då fick vi hur bra platser som helst.. näst längst bak i mitten.. det var skoj..
annars var denna dag helt underbar.. trevlig resa innan på dagen god mat på kvällen och en bra film..

sen när vi precis kommit hem så stod där en tjej som frågade oss om en tjänst.. hon undrade om vi kunde följa henne till sjukhuset för hennes x körde rundor och antagligen letade efter henne.. innan på dagen hade han hotat att döda henne.. så givetvis följde vi henne en bit..
sen var det hem och lägga sig..


 idag söndag så har det inte hänt så mkt.. andreas har varit i garaget och bytt bromsar på sin bil och bytt till sommardäck..
jag var hemma hos mamma och ordnade med johans flyttanmälan och beställt en sak också.. visar den sen när den är kommer och klar..
sen var jag och mamma och handlade.. vi blippade både jag och mamma och sen när vi skulle betala så fick mamma en avstämning.. och då visade det sig att coca colan inte hade blivit blippad men saken är den att mamma höll i colan och jag blippade den men den hade tydligen inte kommit in i blipparen.. konstigt.. menmen...

har även lagt in lite saker på blocket idag.. hoppas det är ngn som ringer och vill köpa..

åt sen middag idag.. vi åt chili con carne och ris.. gott..

nej nu ska jag snart gå och lägga mig.. det blir till att cykla till jobbet imorgon.. ska väl bli kul.. eller? hihi!!

kramen och godnatt

Kommentarer
Postat av: jessica

låter som en trevlig helg, synd bara att andreas överraskning blev fel, men tur det löste sig. kram

2009-04-06 @ 14:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0